Általános tervezés
Épülettervezés
Szerkezettervezés
Infrastruktúra tervezés
Látványtervezés
Gépészeti tervezés

Autodesk Maya ismertető

Az Autodesk Maya hatékony megoldásokat kínál animációs, modellezési, szimulációs és renderelési feladatokhoz. Legyen szó animációról, környezetalkotásról, mozgóképről, virtuális valóságtervezésről vagy karakteralkotásról - az Autodesk Maya eszközkészlete lehetőséget kínál a kreatív és szabad alkotásra.

A felhasználók meghatároznak egy virtuális munkaterületet (jelenetet) egy média tartalom megvalósításához és szerkesztéséhez. A jelenetek különféle formátumokba menthetők, alapértelmezés szerint .mb. Maya csomóponti gráf architektúrát használ. A jelenet elemei csomópont alapúak, minden csomópontnak megvannak a saját attribútumai. Ennek eredményeként egy jelenet vizuális ábrázolása teljes mértékben az egymással összekötött csomópontok és azok információinak hálózatán alapul. A hálózatok megtekintéséhez egy függő és egy irányított aciklikus gráf áll rendelkezésre.

A Maya nyitott a harmadik fél által készített szoftverek irányában, amelyek segítségével teljesen átalakítható a Maya kezelőfelülete, így létrehozhatók testreszabott, egyedi változatok, melyek csak a közös Maya "motorban" egyeznek meg. Részben ez teszi a Mayát vonzóvá azok számára, akik nagy mennyiségű saját fejlesztésű kiegészítőt hoznak létre és használnak a munkájuk során.

A Maya tartalmaz egy platform-független szkript nyelvet, mellyel amellett, hogy a Maya beépített funkcióit, megjelenését is módosíthatjuk, egyéni a felhasználói műveletek is megvalósíthatók és rögzíthetők.

Arnold RenderView a Maya részeként

A Maya szoftverbe integrált Arnold RenderView segítségével a fénybeállításokat, anyagokat, kameraállásokat és jelenetváltozásokat valós időben tekinthetjük meg

A Maya és a 3ds Max programokat hosszú évek óta teljesítmény- és funkcionalitásbeli összehasonlítások alá vetik, de egyre több cég inkább mindkét szoftvert használja egyidőben.

Hasznos funkciók


  • Modellezési eszközök polygon, NURBS, vagy subdivision technikát alkalmazva, ahol a különböző geometriai formátumban lévő objektumokat egymást közt konvertálhatók.
  • Részecske effektek és valósághű folyadék szimuláció (vízcseppek, füst, tűz, felhők és robbanások készítéséhez).
  • Inverz kinematika (például az emberi végtagok valósághű mozgatásához).
  • Ruha szimuláció (ruházat és textilek mozgásának szimulációja egy animált karakteren).
  • PaintEffects segítségével 2D festőeszközök segítségével gyorsan készíthetők szép 3D környezetek.
  • Szőr (rövid haj és szőrzet, állati prém létrehozásához) és haj szimulálásához görbék és PaintEffects használatával.
  • Fizikai effektek (például objektumok ütközésének, deformálódásának szimulációja).
  • Számítógépes grafika (CG) hozzáigazítása valós film egy jelenetéhez.
  • Beépített mental ray renderelő.


Maya 2025 rendszerkövetelmények

Szoftverigények

64bit:
- Microsoft Windows 10 (1809 vagy újabb verzió), 11
- Apple Mac OS 14.x, 13.x, 12.x
- Linux Red Hat Enterprise 8.7 WS, 9.3 WS
- Rocky Linux 8.7, 9.3
- Legújabb Microsoft Edge / Mozilla Firefox / Google Chrome / Apple Safari böngésző

Hardverigények

- 8 GB memória, 16 GB ajánlott
- 7 GB vagy több szabad hely a merevlemezen
- 64 bites Intel processzor vagy AMD többmagos SSE4.2-technológiát támogató processzor
- Grafikus kártya: Ajánlott grafikus kártyák listája Autodesk Maya szoftverhez »
- Telepítéshez és licenckezeléshez szélessávú internetkapcsolat
Kapcsolat   |   Általános Szerződési Feltételek   |   Adatvédelmi tájékoztató   |   Impresszum